Dezinformarile de la Antena 3 si Romania TV sunt taxate dur. Trei branduri puternice isi retrag reclamele de la cele doua posturi „mincinoase”

FreshNews

antena 3
Presedintele Asociatiei Frontline Club Bucharest, Raluca Feher, un nume greu in advertisingul din Romania, anunta ca trei branduri importante isi retrag reclamele de la Antena 3 si Romania TV.
Conform Ralucai Feher, cele trei branduri care renunta sa mai plateasca publicitate celor doua posturi sunt: Procter & Gamble, Zdrovit si Glaxo. Fiecare dintre acestea furniza reclame pentru o gama larga de produse.

„Ultimele stiri sunt ca P&G, Zdrovit si Glaxo spun taitai televiziunilor mincinoase. Niste nebuni, cum risca ei sa nu mai vanda nimic. Sa ii felicitam pentru nebunie. Ura”, a anuntat Feher pe Facebook.
Informatia este confirmata partial si de Pagina de Media. Potrivit unei monitorizari realizate de acest site, reclamele de la Procter & Ganble nu s-au mai regasit la Romania TV si duminica trecuta.
„O serie de branduri ale clientilor de publicitate nu s-au mai regasit, duminica seara, in pauzele pentru reclame ale postului Romania TV, fata de duminica precedenta (seara primelor proteste ample de strada anti-gratiere). Printre acestea, Coca-cola, Pepsi si marci ale Procter&Gamble.
Reamintim ca modul in care posturile Romania TV si Antena 3 au relatat primele proteste de strada (mergand pe ipoteza unei „tentative de lovitura de stat” sau, la RTV, pe ipoteza manifestantilor platiti) au declansat reactii online, care vorbeau de retragerea campaniilor publicitare de pe cele doua statii.
(…) Fata de saptamana trecuta, nu au mai avut spoturi branduri precum Pepsi, Coca-cola, dar si mai multe produse ale multinationalei Procter&Gamble (Pantene, Head&Shoulder, Blend-a-med, Fairy, Ariel, Tide).
De asemenea, au avut spoturi pe 22 ianuarie (la primele proteste), dar nu au mai avut duminica seara (29 ianuarie), mai multe branduri ale Reckitt Benckiser (Nurofen, Vanish), RCS (Digi) si Albalact”, a scris Pagina de Media.
Raluca Feher a lansat, saptamana trecuta, un apel in care solicita directorilor de agentii de publicitate, media si PR sa intrerupa contractele de publicitate cu Antena 3, RTV si B1 TV ca urmare a „informatiilor false, denigratoare, de natura de a dezinforma si manipula in mod grav opinia publica” transmise in seara de duminica, 22 ianuarie 2017.
„Ca urmare a modului in care au fost relatate protestele desfasurate in Bucuresti si in alte orase din tara in seara de duminica, 22 ianuarie 2017, de catre televiziunile Romania Tv, Antena 3 si B1TV, a informatiilor false, denigratoare, de natura de a dezinforma si manipula in mod grav opinia publica transmise de catre grupul celor trei institutii media, facem apel la intreruperea contractelor de publicitate cu televiziunile mai sus mentionate.
Initiem acest demers intrucat banii obtinuti din contractele de publicitate finanteaza campaniile de manipulare a opiniei publice, purtate in interesul unor indivizi corupti, multi dintre ei cu condamnari penale si sunt campanii care submineaza statul de drept”, se afirma in apelul Asociatiei Frontline Club Bucharest.
Antena 3 si Romania TV au difuzat repetat informatia ca protestele reprezinta o „lovitura de stat” prin care se urmareste daramarea guvernului PSD.
antena 3
Romania TV a anuntat, duminica seara, ca protestatarii au fost platiti cu 100 de lei pentru a participa, plus „50 de lei de copil si 30 de lei de caine”. „Exista informatii care zic ca s-ar fi platit 100 de lei de participant, copiii, tinerii, ceva mai putin, 50 de lei si pentru caini, 30 de lei. Sunt informatii care apar de acolo”, a declarat Denisa Pascu, una dintre realizatoarele postului Romania TV.
rtv