Rãscoala profesorilor impotriva Presedintelui României, Parlamentului României si Guvernului României

FreshNews



ATITUDINE…Profesorii vasluieni, sãtui de umilinte, s-au rãsculat prin vocea lui Sorin Tiplea, liderul de sindicat al FSLI – filiala Vaslui. În urma consultãrilor avute cu liderii de sindicat din zona N-E, acesta a întocmit o petitie on-line pe care a numit-o sugestiv “Spune <nu> discriminãrii cadrelor didactice”. Prin petitie se solicitã “tuturor factorilor de decizie – Presedintelui României, Parlamentului României si Guvernului României, ca Legea-cadru privind salarizarea personalului plãtit din fonduri publice sã continã, pentru personalul didactic, cel mult 7 trepte de salarizare raportate la vechimea în învãtãmânt (în prezent sunt 11 trepte de salarizare), iar atingerea nivelului maxim de salarizare conform treptei profesionale corespunzãtoare sã se realizeze la o vechime în învãtãmânt de cel mult 25 de ani (nu de 40 de ani ca în proiectul de lege)”. Aceastã petitie a luat nastere tocmai pentru cã dintre toate categoriile socio-profesionale, legea salarizãrii vitregeste doar cadrele didactice.
Petitia “Spune <nu> discriminarii cadrelor didactice” a trezit interesul dascãlilor vasluieni, majoritatea semnãturilor fiind ale lor, dar si a colegilor din toatã tara. Astfel cã profesori din Botosani, Bucuresti, Constanta sau Iasi au devenit solidari acestei lupte. Primii care au semnat petitia au fost chiar “sefii” învãtãmântului vasluian, printre care Constantin Turcu, inspector scolar pe probleme de management, Landiana Mihnevici, inspector scolar pe proiecte educationale, Gianina Gioconda Romascu, inspector scolar de biologie, sau Eduard Andriescu, inspector de geografie. Demersul nu este doar unul on-line. “Am transmis astãzi pe e-mail-ul personal al primului-ministru si pe cel al Rovanei Plumb, ministrul Muncii, adrese legate de aceste probleme. M-am consultat cu ceilalti colegi din zona Nord-Est, am avut o discutie vinerea trecutã. Duminicã am finalizat petitia si am postat-o pe internet si am început demersuri de promovare a ei în fiecare judet. Vom face tot ceea ce tine de noi pentru a avea un rezultat pozitiv si sperãm sã se implice mai mult si conducerea centralã a Sindicatului”, a declarat Sorin Tiplea. Aceste demersuri pentru introducerea a cel mult 7 trepte de salarizare raportate la vechimea în învãtãmânt si atingerea nivelului maxim de salarizare conform treptei profesionale corespunzãtoare la o vechime în învãtãmânt de cel mult 25 de ani sunt mai vechi. “Demersul nostru a început din 2009, odatã cu prima lege a salarizãrii unitare, Legea 330. Atunci am reusit initial, dar au fost interventii incorecte si nu s-a mai concretizat nimic. Sperãm ca mãcar de data aceasta sã reusim”, a mai declarat Sorin Tiplea.
Redãm în continuare continutul integral al petitiei.
“Având în vedere urmãtoarele:
1. principiile prevãzute în proiectul Legii – cadru privind salarizarea personalului plãtit din fonduri publice care stipuleazã la art. 3 litera c) “echitatea si coerenta prin crearea de oportunitãti egale si remuneratie egalã pentru muncã de valoare egalã” iar la art. 5 litera a) “armonizarea sistemului de salarizare a personalului din sectorul bugetar,
2. principiul constitutional al egalitãtii în drepturi (art. 16. Egalitatea în drepturi din Constitutia României, litera (1) “Cetãtenii sunt egali în fata legii si a autoritãtilor publice, fãrã privilegii si discriminãri”)
3. necesitatea eliminãrii tuturor formelor de discriminare a unei categorii socio-profesionale în raport cu altele în cadrul sistemului bugetar,
4. existenta prevederilor, în proiectul Legii-cadru privind salarizarea personalului din fonduri publice, conform cãrora în celelalte sectoare bugetare (cu exceptia învãtãmântului) atingerea nivelului maxim al salarizãrii se face pânã la o vechime de cel mult 25 de ani,
5. existenta, în proiectul Legii-cadru privind salarizarea personalului din fonduri publice, a cel mult 6 trepte de salarizare raportate la vechimea în muncã pentru celelalte sectoare bugetare (cu exceptia învãtãmântului),
6. la nivel european, media vechimii in învãtãmânt la care se atinge nivelul maxim al salarizãrii este de 25 de ani, conform studiului „Teachers and School Heads salaries and allowances in Europe 2014/15” realizat de EACEA, Education and Youth Policy Analyssis,
7. Necesitatea stabilirii unui orizont de timp rezonabil la care un salariat poate atinge nivelul maxim de salarizare, ceea ce ar contribui inclusiv la motivarea tinerilor bine pregãtiti de a intra în sistemul educational si de a nu-l pãrãsi,
Solicitãm, tuturor factorilor de decizie – Presedintelui României, Parlamentului României si Guvernului României, ca Legea-cadru privind salarizarea personalului plãtit din fonduri publice sã continã, pentru personalul didactic, cel mult 7 trepte de salarizare raportate la vechimea în învãtãmânt (în prezent sunt 11 trepte de salarizare), iar atingerea nivelului maxim de salarizare conform treptei profesionale corespunzãtoare sã se realizeze la o vechime în învãtãmânt de cel mult 25 de ani (nu de 40 de ani ca în proiectul de lege).”
Ce spun semnatarii petitiei
Petitia “Spune <nu> discriminãrii cadrelor didactice” a fost semnatã de peste 1600 de oameni, iar multi dintre utilizatori au ales sã lase mesaje prin care au argumentat necesitatea schimbãrilor cerute. Astfel, un dascãl a scrise cã “Lucrez de 34 de ani ca învãtãtor si la gradul didactic I am un salariu de referintã de 1500 de lei. În Europa nici mãturãtorii de strada nu sunt plãtiti astfel! Ce sã le transmit guvernantilor? Trãiesc si fura din plin banii fraierilor ca mine pe care ironia sortii i-a ales sã fie educatori. Mi-am dãruit tineretea si, chiar, mi-am sacrificat totul pentru cariera de dascãl, dar nu am certitudinea cã pensionarea îmi va asigura un trai decent, ci de mizerie. Mãcar banii de medicamente sã-mi ajungã. Ar fi ideal sã se întâmple ceva bun în educatie, desi eu personal, mi-am pierdut speranta”. Un alt cadru didactic a transmis cã “Neaplicarea legii salarizãrii decât pentru câteva categorii de bugetari, excluzând cadrele didactice, este încã o discriminare la adresa personalului didactic. Se face mare publicitate pe mãrirea de salariu în învãtãmânt, dar ce valoare înseamnã 15% la un salariu de profesor calificat debutant nu se spune. Majoritatea profesorilor nu si-au recuperat nici mãcar contravaloarea navetei de câtiva ani în urmã. Materialele didactice sunt din ce în ce mai putine. Manuale pentru elevi sunt putine, iar pentru clasele a XI-a si a XII-a nici mãcar la materiile de bacalaureat. Cred cã educatia a ajuns pe ultimul loc în tara noastrã”. Tot profesorii debutanti au fost adusi în discutie si în urmãtorul mesaj: “Sustin aceastã petitie pentru motivarea realã a tinerilor profesori sã rãmânã în sistem, si pentru asezarea acestei profesii, de care depinde viitorul unei natiuni, într-o ierarhie de bun simt a importantei sale sociale.” De asemenea, profesorii au vorbit si despre viitorul tãrii: “Dacã vrem sã aibã ce învãta urmasii, trebuie luate aceste mãsuri pentru viitorul nostru si al tãrii sau vom ajunge cu totii culegãtori de cãpsuni, castraveti, menajere si muncitori necalificati în tãrile UE care ne discrimineazã si azi, desi le facem munca pe bani de pâine……”.

Sursa: vemeanoua.ro